התפתחויות טכנולוגיות בתחום הקלנועיות בעולם

התפתחויות טכנולוגיות בתחום הקלנועיות בעולםהיא נראית קצת איטית וקטנה, אבל הקלנועית היא כלי רכב בפיתוח טכנולוגי מתמיד. אנשי מקצוע בכל רחבי העולם עמלים על שיפור וקידום הכלי לנוחות ובטיחות מרבית של המשתמשים בו.

מכיוון שקלנועית מיועדת בעיקר לאנשים המתקשים בהליכה וניידות כקשישים ואנשים הסובלים ממוגבלות, נעשה מאמץ רב לשיפור הנוחות הן בטווח הישיבה והתנוחה והן בטווח הנוחות בהפעלה על מנת להפוך את הנסיעה בקלנועית לחוויה נעימה ונוחה.

בנוסף מושקעים מאמצים רבים בשמירה על בטיחות המשתמשים למניעת נפילות. מאמץ רב מושקע גם בעיצוב ובשיפור הביצועים של הכלי.

קלנועית – אילו חידושים טכנולוגיים נוספו?

בטיחות הקלנועית

אחד הדברים מהם חוששים אנשים המתלבטים לגבי רכישת קלנועית הוא נושא היציבות. אנשים המתקשים בהליכה חוששים מהתהפכות של הקלנועית במהלך נסיעה כשהם ברחוב או בכביש. בתחום זה של יציבות הכביש ישנו פיתוח מתמיד והתקדמות רבה.

למשל, חברת Heart Way, שהינה חברה בין לאומית ליצור ושיווק קלנועיות. החברה פיתחה מערכת מתלים (בולמים) מתקדמים אשר מהווה פריצת דרך בתחום והינה פטנט רשום של חברת Heart Way  – מתלה אחורי מרכזי, ומתלה קדמי נפרד לכל גלגל.

הדבר משפר את אחיזת הגלגלים במצבי נהיגה שונים, ובעיקר בעת ירידה ועליה ממדרכה ומעבר על מהמורות בדרך. טכנולוגיה זאת, של מתלה קדמי נפרד לכל גלגל הינה ייחודית ובלעדית לחברת Heart Way .

נושא חשוב נוסף הוא נושא הבלימה. הצורך בבלימה מהירה יכול לבוא במספר מצבים, ביניהם: למשל כאשר ישנו אובדן שליטה על הכלי, או במצב של מכשול המופיע באופן פתאומי באמצע הדרך.

יש החוששים כי בלימת פתע תגרום לאובדן שווי משקל ולנפילה מהכלי או להתהפכות עמו. מערכות בלימה מתקדמות מבטיחות יציבות מרבית של הכלי בזמן הבלימה, וכן תגובה מהירה של הכלי בזמן בלימה.

בקלנועית דגם רויאל של חברת Heart Way המיובאת על ידי קבוצת עופר אבניר, ישנה מערכת בולמי דיסק לגלגלים האחוריים. בולמי דיסק של דגם הרויאל הינם בלעדיים לקלנועית זאת בכל העולם.

בדגמי הקלנועיות של חברת הארט ווי, דגם ויטה, ויטה ספורט ודגם הרויאל, קיים מושב אורטופדי התומך באזור הגב התחתון ומאפשר נסיעה ארוכה ברמת נוחות מקסימאלית. כמו כן, לקלנועיות של חברת קימקו מדגם מקסי ומידי XL, קיימים מושבים אורטופדים והנדסת אנוש מעולה לנסיעה נוחה לאורך זמן.

פיתוח נוסף הוא איתורן המאפשר לבני המשפחה לאתר את מיקומו של הקשיש הנוהג בקלנועית במידה והלך לאיבוד או נמצא במצוקה ואינו יכול לתת את מיקומו המדויק.

תפעול הקלנועית

אחוז ניכר מהמשתמשים בקלנועית הינם קשישים. בגיל זה קיים קושי בתפעול מורכב של מכשירים. סיבות שונות גורמות לקושי זה, בעיקרן: קשיי זיכרון לזכירת הוראות מורכבות (כמו גם הוראות בטיחות), קושי בהתחברות ובהבנת טכנולוגיה מתקדמת (היי-טק), ונוקשות של השרירים והתנועה, ובכללם של אצבעות וכפות הידיים, דבר המקשה על ביצוע פעולות עדינות מדי או לחילופין כאלה הדורשות הפעלת כוח.

מפתחי הקלנועיות טורחים רבות על פשטות אופן ההפעלה, ומתן מקסימום של מידע לנוהג לגבי מצב הכלי על מנת למנוע מצבים לא נעימים. בתחום זה ניתן למצוא פיתוחים של צג דיגיטלי המציג באופן בולט בפני המשתמש את הנתונים לגבי הנסיעה והכלי, ובכללם: מהירות הנסיעה ומצב המצבר (כמה כוח עוד נותר במצבר ותוך כמה זמן הוא עומד להיגמר).

נוחות הקלנועית

מאמץ רב מושקע בשיפור הנוחות הפיזית למשתמש. מאחר והכוונה היא כי המשתמש יוכל להיעזר בקלנועית למטלות מחוץ לבית הלוקחות זמן, ויידרש לשבת זמן ממושך על מושב הקלנועית, מושקע מאמץ בפיתוח כיסאות אורטופדיים, נוחים במיוחד ובריאותיים, לנוחות מרבית, ולמניעת כאבים לאחר ישיבה ממושכת.

מתכנני הקלנועיות לוקחים היום בחשבון כי הקלנועית משמשת את הנוסע לסידורים וכי עליו לשאת עמו חפצים בתיק או מצרכים שקנה. לכן מותקנים סלים ומיכלים שיוכלו להכיל את המשא של הנוסע ולשחרר אותו לנהיגה.

יעילות הקלנועית

בעבר יכלו המודלים הראשונים של הקלנועית להגיע למרחקים קצרים למדי, כאשר הטעינה הייתה נגמרת כעבור זמן קצר, וגורמת לא פעם לנוסע "להיתקע" באמצע הדרך ללא מצבר. כיום דברים אלה אינם קורים עוד בזכות הפיתוח המתמיד. המצברים בנויים להחזיק מעמד לאורך זמן ומרחק רב.

גם הקלנועית מתוכננת כך שתוכל להגיע למרחקים מרשימים (עד 60 קילומטר), כך שאפשר לבצע עימה סידורים רבים, ולהסתובב עמה זמן רב ובראש שקט.

הקלנועית היא כלי קטן, אך חכם ומשוכלל, הבנוי למתן מקסימום של בטיחות ונוחות למשתמשים בו. זה כלי הנמצא בפיתוח והתקדמות טכנולוגית מתמדת.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715448

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר