עופר אבניר מובילת נושא הבטיחות בקלנועיות

עופר אבניר מובילת נושא הבטיחות בקלנועיותאמנם הקלנועית היא כלי רכב קומפקטי, איטי וקל לתפעול, אך גם בנהיגה בכלי רכב זה יש צורך להקפיד על כללי זהירות ובטיחות. אי הקפדה על כללי הזהירות עלולה להביא למצבים לא נעימים ואף מסוכנים.

חברת עופר אבניר מייחסת חשיבות רבה לנושא הבטיחות בנהיגה בקלנועית. אנו רוצים שתנהגו בבטחה ותגיעו בשלום ליעדכם. החברה נוהגת לקיים הרצאות בנושא בטיחות בכל הדגמה של דגמי קלנועיות. בנוסף, אנו נותנים הדרכה מקיפה לכל לקוח לפני רכישה לגבי כללי הבטיחות.

הוראות בטיחות בנהיגה בקלנועית

  • הקפדה לנסיעה על המדרכה: הקלנועית היא כלי רכב הנוסע לאט, ואינה מיועדת בניגוד למכונית, להגיע למהירויות גבוהות או למרחקים ארוכים. ככלי איטי היא אינה מתאימה לנסיעה על הכביש. נהגים עלולים שלא לראות אותה וחלילה לפגוע בה ובנוסע. הקלנועית מתאימה בעיקר לנהיגה על המדרכה. במידה וחייבים לרדת לכביש יש לעשות זאת בזהירות רבה ולזמן מינימאלי והכרחי, כפי שנוהגים הולכי רגל.
  • כללי נהיגה בעת נסיעה על המדרכה: אמנם הקלנועית יכולה להגיע למהירויות גבוהות יחסית: יש המגיעות ל- 16 ואף 18 קילומטר לשעה, אך בנהיגה על המדרכה לא כדאי להגיע למהירות המקסימאלית. על המדרכה יש הולכי רגל ולעתים היא עמוסה, לכן על הנוהג להיות בטוח כי הוא עצמו אינו מסכן אף הולך רגל עקב המהירות בה הוא נוהג.
    בנוסף, על המדרכה יכולות להיות גם הפתעות. למשל: מישהו שיוצא פתאום עם עגלה עמוסה בסחורה. הנהג צריך לנהוג במהירות איטית, על מנת שיוכל לראות את המפגע בזמן ולבלום בהתאם.
  • הוראות בטיחות בירידה מהמדרכה: ירידה ממדרכה הוא אחד החלקים הדורשים תשומת לב וזהירות בעת נהיגה בקלנועית. ירידה לא זהירה, במהירות גבוהה, בזוית לא נכונה או ממדרכה גבוהה מדי, עלולה לגרום לנפילה ולהתהפכות. בזמן ירידה ממדרכה יש להאט את המהירות. בשלב שני מומלץ לחפש את המקום הנמוך ביותר במדרכה, ואם יש כדאי לבחור במקום משופע. הקפדה על כללים אלה תבטיח ירידה בטוחה וחלקה מהמדרכה לכביש.
  • כללי בטיחות בעליה מכביש למדרכה: גם עלייה למדרכה היא שלב הדורש זהירות. יש להאט את הקלנועית ולחפש מדרכה נמוכה או משופעת. ניסיון לעלות במהירות גבוהה למדרכה גבוהה עלול להיגמר בהתהפכות או בכך שהכלי יתקע. עליה למדרכה יש לבצע כאשר כל הכלי מופנה עם פניו למדרכה בתשעים מעלות.
  • נהיגה בלילה ובחושך: כמו הולכי הרגל או נהגי המכוניות, כך גם נהגי הקלנועית צריכים לדאוג לנראות מקסימאלית על מנת למנוע תאונה. יש חובה להדליק פנסים בעת הנהיגה, מומלץ להשתמש במחזירי אור, ואפילו ללבוש את הוסט מחזיר האור שיש לכל נהג. הקלנועית היא רכב איטי ונמוך ונהגים לא מצפים לפגוש רכב זה על הכביש, לכן על הנהג של הקלנועית האחריות לדאוג שיראו אותו ואת רכבו כמה שיותר ולהשתמש בכל אמצעי התאורה.
  • יש לבדוק את תקינות הכלי מדי יום לפני הנסיעה, ולוודא שהוא תקין ומוכן לפעילות. הדברים החשובים שיש לבדוק הם:
    א. לחץ אויר בגלגלים – לחץ אויר בגלגלים הינו הדבר החשוב ביותר בכל סוג רכב. הגלגלים הם אלה המחברים את הרכב לכביש, לכן חוסר אויר גורם לאחיזת כביש נמוכה, העלולה במצבים מסוימים כגון סיבוב מהיר, לגרום לאי אחיזה והחלקת הרכב וכמו כן לטווח בלימה ארוך יותר וכתוצאה מאלה לתאונת דרכים. מאוד חשוב להקפיד על לחץ אויר תקין בהתאם להוראות היצרן. ברוב הקלנועיות מדובר ב25-28 PSI.
    ב. רמת טעינה מספקת: לפני כל יציאה יש לוודא שהמצבר מלא וטעון. אם רמת הטעינה חלקית, הכלי עלול להיעצר באמצע הדרך. מאחר ומדובר בכלי כבד, אם הוא נתקע באמצע הדרך זו בעיה.
    ג. נהיגה בסיבוב או ירידה: כמו עליה וירידה ממדרכה, גם סיבוב וירידה הם מקומות בעלי פוטנציאל לסיכון לנוהגים בקלנועית, לכן במקומות אלה יש להאט את המהירות ולנהוג בזהירות ובתשומת לב. תשומת לב והקפדה על הוראות בטיחות, יבטיחו נהיגה נוחה ובטוחה בקלנועית.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715448

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר