שימוש בקלנועית בבית אבות

שימוש בקלנועיות בבית אבותחנה, בת 78 מתגוררת בבית אבות. תמיד הייתה פעילה ונמרצת ומלאת תחביבים: סורגת, מבשלת, קוראת ומאזינה למוסיקה. היא אוהבת מאד את הפעילויות והחוגים בבית האבות, אבל בזמן האחרון היא לא הולכת, ונשארת בחדרה.

כל זה החל מאז שנפלה פעמיים ברחוב. היא פוחדת שזה יקרה לה שוב, ומעדיפה להישאר בחדר הבטוח. אך חנה לא חייבת לצמצם את חייה, בעזרת קלנועית היא תוכל לשוב ולהיות ניידת ופעילה.

ניידות בגיל השלישי: צורך עם קושי בצידו

רבים מחכים לגיל הפנסיה וחולמים על הזמן שיתפנה לרוב, ועל כך שסוף סוף יוכלו לעסוק בדברים שמעניינים אותם באמת: תחביבים, ספורט, לצאת לטיולים ולמופעי תרבות, להיפגש עם חברים ועוד. בית האבות או הדיור המוגן מציעים לדייריהם היצע רחב מאד של פעילויות, אלא שפעילויות אלה לא מגיעות באופן אישי לחדרו של הדייר.

הן מתקיימות במרחב הציבורי של המקום, והדייר נדרש להגיע אליהן. מעבר לפעילויות הפנאי, ממשיך הדייר בשגרת יומו, הדורשת ביצוע מטלות יומיומיות ומטלות המאפיינות את גיל הזהב: עריכת קניות, ביקור אצל הרופא וסידורים נוספים. גם בגיל השלישי אפשר וצריך לנהל אורח חיים פעיל ומלא חיוניות ועניין.

אלא שבגיל זה מופיעים גם קשיים פיזיים, וביניהם קשיי ניידות: כאבים ובעיות ברגלים המקשים על עמידה ממושכת או הליכה ארוכה. בנוסף, בעיות בשיווי משקל וליקויי ראיה עלולים לגרום לנפילות. כל אלה מקשים על קיום אורח החיים הפעיל והמלא של הקשיש.

בעיות אלה עלולות לגרום לכך שהדייר בבית האבות יעדיף להישאר בחדרו ולהימנע מן הפעילויות שכה מעניינות אותו וימעט לצאת למטלות היום יום להן הוא זקוק, עקב החשש שיתקשה לעמוד על רגליו או להגיע ליעדו. אך אין כל צורך להימנע מפעילויות אלה. קלנועית הינה פיתרון פשוט ונח, אשר נועד בדיוק למטרה זו.

בבתי דיור מוגן רבים דיירים נעזרים ברכב חשמלי כפתרון ניידות – למשל, ברבים מסניפי בית אבות משען תוכלו למצוא קלנועיות חונות בחוץ.

מהי קלנועית

הקלנועית היא פתרון ניידות למרחקים קצרים לאנשים המתקשים בהליכה. היא מופעלת על ידי חשמל (בעזרת סוללה נטענת) ובכך אינה מזהמת ונחשבת כלי ידידותי לסביבה.

מהירותה אינה גבוהה (נעה בין 6 ל 18 קמ"ש, תלוי בדגם הנבחר), לכן היא מתאימה מאד לניידות בתוך מבנים או במעבר מרחקים קצרים כמו: שבילים של דיור מוגן, עליה במעלית ונסיעה במסדרון, ונסיעות קצרות למקומות קרובים בקהילה: קופת חולים, מכולת או סניף דואר.

מכיוון שהקלנועית פותחה במיוחד לבני גיל הזהב ולבעלי מוגבלויות, ישנה הקפדה ושימת לב יתרה בבנייתה על נושא הבטיחות. מנגנונים מיוחדים למניעת ובלימת נפילות ומנגנונים למניעת איבוד שליטה. כמו כן מושם דגש רב על היציבות של הכלי כך שהנוסע בו ירגיש בטוח לחלוטין, ויגיע בשלום ליעדו.

קלנועית – סוגים

ישנו מגוון של סוגי קלנועיות: כאלה המותאמים לנסיעה בעיר ולמרחקים של כמה עשרות קילומטרים, וכאלה המותאמים לנסיעה בבית (ונראים ככיסא ממונע). יש דגמים המתאימים לשני נוסעים ויש לנוסע אחד.

כמו כן, ישנם דגמים מתקפלים המאפשרים לקיחתם ברכב, כך יכול הדייר להצטרף לכל סיור וביקור שעורכים בבית האבות, אם למוזיאון או לתיאטרון, ולקחת את הקלנועית שלו איתו. בנוסף, ניתן לקחתן לביקור בבית הילדים או הנכדים, הדגמים המתקפלים נכנסים ללא קושי לתא מטען של מכונית סטנדרטית.

האם יש תנאים מקדימים לשימוש בקלנועית?

אחד מיתרונותיה הגדולים של הקלנועית הוא שלא דרוש שום אישור כדי להשתמש בה. אין כל צורך ברישיון נהיגה או בביטוח מיוחד. יחד עם זאת חשוב לדעת את הוראות הבטיחות בעת הנסיעה בקלנועית.

הקלנועית הינה כלי פשוט מאד לתפעול, ולאחר הסבר קצר – כל אחד יוכל להשתמש בה. כל מה שנותר הוא להחליט שהגיל ועימו בעיות הניידות לא ישאירו אותך בחדר החיים קצרים וצריך ליהנות מכל רגע, ומשפע האפשרויות הנפלאות שמאפשרים החיים בבית אבות.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715448

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר