קלנועית – הוראות בטיחות

קלנועית – הוראות בטיחותאמנם החוק אינו מגדיר את הקלנועית ככלי רכב, אך בהיבט הבטיחותי יש להתייחס אליה כאל כלי רכב לכל דבר ועניין. ציות לכללי הבטיחות יפחית את הסיכוי לתאונות ויאפשר הגעה ליעד בשלום. אם טרם קראת את הוראות הבטיחות – אל תתניע, חלק מכללי הבטיחות שייכים לשלב של טרום הנסיעה. רבים מן הכללים הללו, מקודמים על ידי קבוצת עופר אבניר מובילת נושא הבטיחות בקלנועיות בישראל.

לפני הנסיעה

מי שלא יודע לשחות שלא יכנס לים. נסיעה בכביש ללא היכרות עם חוקי התנועה היא כמו להיכנס לים מבלי לדעת לשחות. אמנם האיסור לעבור מהירות של 90 קמ"ש אינו רלוונטי במקרה של קלנועית (9 קמ"ש היה מתאים יותר), אך עדיין נדרש נהג הקלנועית להכיר חלק ניכר מהחוקים והתמרורים.

  •  לקחת שיעור נהיגה בקלנועית או רכב חשמלי זעיר זו אינה בושה. רצוי לקחת שיעור או שניים, עד שמרגישים בטוחים בנהיגה. את השיעורים מומלץ לקיים בסביבה הטבעית של הנהג, באזור מגוריו, בנסיעה ליעדים העיקריים שאליהם נדרש הוא להגיע ביום-יום. ישנו מגוון רב של סוגי קלנועיות, מומלץ להתנסות לנהוג בסוג הקלנועית הרצויה לך, שבה תנהג גם לאחר מכן.
  •  דברים שרואים מכאן לא רואים משם. כאשר יושבים בקלנועית, שדה הראיה מוגבל. לעומת זאת, כאשר מתקרבים אליה ניתן להבחין במכשולים ובשלב זה יש לתכנן את נתיב הנסיעה ההתחלתי.
  •  מנוע חשמלי אינו מרעיש – יתרון זה על הכביש הופך לחסרון בכך שמי ששקט קשה יותר להבחין בו. לבישת אפוד זוהר הינה סוג של "רעש חזותי" המפצה בחלקה על שתיקתו הרועמת של המנוע ובנוסף, מאפשרת להולכי רגל ולמכוניות להבחין ביתר קלות בנהג הקלנועית. לחלופין, ניתן להלביש את האפוד על משענת המושב באופן קבוע.
  •  בחורף הנסיעה מסוכנת הן בגלל תנאי הראות והן בגלל תנאי הדרך, ועל כן מומלץ להימנע מנסיעה בגשם. על כל מקרה, יש לבדוק כי כיסוי החורף אינו מגביל את הראיה. אין לשים ניילונים או אלתורים אחרים המשבשים את הראות.

בזמן הנסיעה

  •  יש לציית לתמרורים ולהקפיד על נסיעה בהתאם לחוקי התנועה.
  • לאחר ההתנעה יש ללחוץ בעדינות רבה על לחצן הגז.
  • תרגול ראשוני יש לבצע בסביבה נוחה ושקטה ללא מטרד של הולכי רגל, מכוניות ומכשולים שונים. ניתן להגביל את המהירות המקסימאלית של הקלנועית ולהעלות את רף ההגבלה בהדרגה.
  • מעבר בין כביש למדרכה יתבצע אך ורק במקומות המיועדים לכך, קרי, באזורים בהם המדרכה מונמכת או במקומות בהם יש ירידה לעגלות. את המעבר נדרש לבצע בניצב לכביש בכדי למנוע התהפכות או אובדן שליטה.
  • יש לנהוג בצד ימין של הכביש תוך שמירה של "מרחק דלת" משפת המדרכה או מרכבים חונים. "מרחק דלת" הינו מרחק שימנע תאונה בשעת פתיחת דלתו של רכב חונה, בזמן הלא נכון.
  • ככלל, יש לנהוג על המדרכה, אלא אם כן היא אינה ידידות למשתמש:
    א.    המדרכה צרה
    ב.    על המדרכה מכשולים המונעים מעבר
    ג.    לא ניתן לעלות או לרדת ממנה
    ד.    אין מדרכה
    במושבים ובקיבוצים החוק מאפשר לנסוע תמיד על הכביש.

בדיקות שגרתיות

  •  בדיקה תקופתית לקלנועית אינה בגדר המלצה ויש לבצעה לפחות אחת לשנה. בביקורת התקופתית ייבדקו מערכות בטיחותיות כמו אורות, בלמים, איתות ומצב מכאני של כלי הרכב.
  • בדומה לקלנועית, גם הנהג נדרש לעבור בדיקה תקופתית. יש להבהיר לרופא המטפל את מטרת הבדיקה כך שידע לבצע את הבדיקות המתאימות, ראיה, שמיעה ותפקוד כללי.

אחת לכמה זמן צצות התפתחויות טכנולוגיות בתחום הקלנועיות בעולם. בין השכלולים החדישם מתווספים גם כללים ועזרים בטיחותיים, המונעים את התהפכות הקלנועית, מסייעים במציאת הקשיש, במידה והולך לאיבוד ועוד

רכב חשמלי זעיר הינו כלי רכב לכל דבר ושימוש לא נבון בו עלול לגרום לתאונות. הקפד על הוראות הבטיחות, סע בסבלנות, בזהירות וברוגע והפוך את רכבך ל"רכב חשמלי זהיר".

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715448

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר