למה חשוב לשים לב כשקונים קלנועית?

למה חשוב לשים לב כשקונים קלנועית?קלנועית הפכה למראה נפוץ מאוד ברחובות הערים הגדולות, במרכזים מסחריים ובמקומות אחרים. אזרחים בני הגיל השלישי, צעירים הסובלים ממגבלה בניידות וכן גם נכים עושים שימוש באמצעי תחבורה זה המבוסס על מנוע חשמלי שקט ולא מזהם. בזכות הקלנועית ניתן להגיע בקלות לכל מקום, לא צריך להישאר ספונים בבית וקל לצאת לסידורים, לעבודה, לחברים.

מכיוון שיש הבדלים ניכרים בין קלנועיות שונות ומכיוון שיש גם הבדלים ניכרים בין הצרכים של הצרכנים השונים, לא כדאי לבחור בחופזה. כדאי לשים לב לכמה וכמה פרמטרים בכדי שהבחירה תהיה באמת מתאימה והרכישה תהיה באמת נבונה.

מספר הנוסעים ויכולת קיפול

קלנועית, שלא כמו מכונית, איננה כלי תחבורה שמתאים למשפחה. יחד עם זאת, לצד דגמים שמתאימים למשתמש יחיד יש גם כאלה שמתאימים לשניים. קלנועית שמתאימה לשני נוסעים תהיה בדרך כלל גדולה ורחבה יותר, וגם עוצמת המנוע תהיה בהתאם. יש קלנועיות שיכולות להתאים גם ליותר משני נוסעים וכן אפילו להסעת מטען משמעותי, אך בדרך כלל הלקוחות של הדגמים הללו אינם לקוחות פרטיים רגילים.

בבחירת קלנועית חדשה, היבט לא פחות חשוב מההתאמה לנוסע יחיד או לזוג טמון ביכולת הקיפול. יש כאלה שעבורם אפשרות זאת חיונית, כאשר מתכוונים להוביל את הקלנועית בתא מטען של רכב, למשל. יש גם כאלה היוצאים לחו"ל ועבורם דגם מתקפל יכול להיות פתרון מצוין. יחד עם זאת, יש לשים לב שדגמים מתקפלים יהיו בדרך כלל קטנים וכן לא לכולם המושב יהיה נוח כמו בדגמים הגדולים יותר.

מותגים ועיצוב

גם קלנועיות ניתן לרכוש על פי שם מותג וגם קלנועיות ניתן למצוא במראה יפה ואלגנטי או לחילופין – פשוט או משעמם. מותג לא חייב להיות רק שם נוצץ ומחיר יקר. רכישה של מותג יכולה לבוא לידי ביטוי בפתרון מעוצב, הנדסת אנוש טובה ונוחות נסיעה משופרת. יש להוסיף שגם דגמים שאינם ממותגים יכולים להיות טובים, בתנאי שבודקים היטב את התמורה, המפרט הטכני, ונוחות הנסיעה בפועל.

על נוחות לא מתפשרים

מלבד מספר הנוסעים, מיתוג ואפשרות הקיפול, יש עוד כמה היבטים מרכזיים שעליהם אסור להתפשר:

נוחות הנסיעה וקלות השליטה – חשוב לבדוק לפני הקניה שהמושב נוח, שיש תמיכה מתאימה לגב, שהגובה מתאים. במידה ומדובר בנוסע גדל גוף באופן מיוחד, חשוב לוודא שהקלנועית מותאמת ונוחה ויכולה להתמודד עם המשקל בלא לאבד יציבות. חשוב גם לבדוק את קלות התמרון וההיגוי.

בטרייה ומנוע – חשוב לבדוק שהקלנועית מיוצרת על ידי יצרן איכותי, שמספק בטרייה טובה, שירותי תיקונים מקצועיים ומנוע מצוין. היבטים אלה הינם בעלי חשיבות עליונה במיוחד כאשר השימוש הצפוי הוא יום יומי. כדאי גם לבדוק את מהירות ההטענה וכן כמה הטענות ניתן לבצע לבטרייה לפני שיהיה צורך להחליף לחדשה.

גלגלים טובים – לא רק איכות המושב תשפיע על נוחות הנסיעה אלא גם איכות הגלגלים. חשוב שהגלגלים יהיו רחבים מספיק ושהם יוכלו בקלות לעלות או לרדת מעל גבי מדרכות. גלגלים לא איכותיים יורגשו היטב וכך גם חסרונם של בולמי זעזועים טובים. גלגלים בעלי אחיזה משופרת נדרשים במיוחד בנסיעה על גבי משטחים רטובים ובנסיעות על דרכים משובשות.

רגועים עם אחריות – קלנועית לא מומלץ לקנות בלי לבדוק אפשרות לקבל שירות של ביטוח, אחריות, תחזוקה ותיקונים. חלק מהמשווקים המרכזיים מוכנים לספק אחריות לשנה, שנתיים ואפילו שלוש ויותר, בהתאם לדגם וליצרן. כאשר קונים דגם עם אחריות וכאשר ניתן לקבל שירות של תיקונים, אפשר להיות רגועים שהניידות נמצאת בידיים טובות ובטוחות.

ראו גם:
5 טיפים לרכישת קלנועית

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715448

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר